Главная » 2012»Август»13 » Наука та освіта у виборчий програмі Партії регіонів – Вибори 2012
18:03
Наука та освіта у виборчий програмі Партії регіонів – Вибори 2012
У науково-технічній та інноваційній політиці ми виступаємо за:
– впровадження механізму державного замовлення на реалізацію пріоритетних інноваційних проектів, підвищення інноваційної активності малого і середнього підприємництва;
– концентрацію фінансово-економічних та інтелектуальних ресурсів держави на провідних напрямах науково-технічного оновлення виробництва шляхом розроблення та реалізації середньострокових галузевих і регіональних пріоритетів інноваційної діяльності;
– розвиток інноваційної інфраструктури, зокрема технологічних і наукових парків, технополісів тощо;
– активізацію регіональної інноваційної політики на базі регіональних пріоритетів інноваційної діяльності;
– побудову в Україні економіки знань.
– залучення максимальної кількості молодих людей до освітнього процесу, створення економічних умов і стимулів, що сприяють доступності і престижності освіти(середньої, середньої спеціальної та вищої), а також радикальне підвищення її якості;
Партія регіонів впевнена, що освіта і наука є не тільки традиційними сферами виховання людини і турботи про суспільство, але й сферою формування людського капіталу, який відіграє стратегічну роль у конкурентоспроможності економіки України. Ми – та політична сила, яка готова взяти на себе відповідальність за створення у країні гнучкої, спрямованої на потреби людини, суспільства і економіки, відкритої для інновацій науково-освітньої системи.
Україні необхідна сучасна, гнучка й доступна система освіти. Освітня політика країни повинна відповідати таким вимогам:
– держава зобов’язана створити можливість одержання якісної освіти для кожної людини незалежно від її економічного становища, віку, статі та місця проживання;
– вітчизняна освіта повинна відповідати світовим стандартам і вимогам, що дасть можливість українським фахівцям достойно конкурувати на міжнародних ринках праці;
– держава повинна забезпечити підтримку навчання кращої нашої молоді в найбільш авторитетних учбових закладах світу для отримання сучасного рівня освіти та використання своїх знань для розвитку нашої держави;
– система освіти повинна враховувати стрімкі темпи змін, що відбуваються у країні і світі, допомагаючи українським громадянам соціалізуватися на принципах толерантності і відкритості, а також адаптуватися до нових викликів і можливостей.
Система освіти України повинна спрямовуватися на виховання і підготовку людини, активного члена своєї територіальної громади й суспільства, відповідального громадянина й успішного професіонала. Ця система повинна виховати нове покоління політиків і управлінців для територіальних громад, бізнесу, суспільства, охорони здоров’я, науки, мистецтва. Метою української освіти має стати надання знань,
навичок і компетенцій, необхідних для відповідальних громадян, які знають свої права й обов’язки, здатні до успішної економічної діяльності і солідарних дій, поважають себе й представників інших рас, етносів, віросповідань і культур.
Для побудови системи освіти, яка б відповідала сучасним викликам, Партія регіонів пропонує наступне:
– перегляд нормативних вимог до формування бюджетів навчальних закладів зметою їх збільшення;
– делегування на рівень районів і міст достатніх повноважень в управлінні інфраструктурою освіти, а також вирішення кадрових питань;
– впровадження системи об’єктивного контролю якості освітніх послуг на всіх рівнях.
Освітній рівень і професіоналізм українців впливають на конкурентоспроможність нашої економіки у сучасному глобальному світі. Для досягнення високої якості підготовки наших спеціалістів основою системи загальної освіти повинен стати принцип"освіта протягом всього життя". Нова система освіти повинна включати в себе дошкільні заклади, середні школи і середні професійні училища, вузи й центри післядипломної освіти. Партія регіонів сприятиме створенню послідовної національної системи освіти протягом всього життя людини, до якої входитимуть освітні заклади всіх рівнів і форм власності.
У сфері середньої освіти ми продовжимо впровадження освітніх округів як найдієвішого механізму відкриття освітніх послуг для жителів регіонів. Об’єднуючи в один комплекс дитсадки, школи, позашкільні виховні та освітні програми і клуби, округи готуватимуть підростаюче покоління українців активними й успішними громадянами, робітниками, творцями й лідерами своєї громади.
Оптимізація кількості шкіл, залучення досвідчених управлінців до керівництва середніми навчальними закладами, підвищення оплати праці вчителів, надання вчителям статусу державних службовців, інформатизація, залучення до національних й окружних освітніх програм повернуть школі роль центрів загальної освіти громадян.
Партія регіонів в інтересах конкурентоспроможності української економіки готова взяти на себе відповідальність за створення в країні ефективної системи вищої освіти. Ми вважаємо за необхідне ефективно використовувати ті ресурси розвитку, які надає Україні участь в Болонському процесі. Залучення до європейської системи освіти й науки, до міжнародних дослідницьких проектів сприятиме швидшому економічному розвитку нашої країни.
Для цього необхідно здійснити оптимізацію кількості університетів та відновити систему вищої професійної освіти в Україні. Уся система вищої освіти в країні повинна складатися з трьох типів закладів: вищих учбових закладів для вузькоспрямованої професійної підготовки, загальноосвітніх університетів та дослідних університетів. Фактично це означає створення нового типу закладів – мережі сильних автономних дослідних університетів, спроможних стати фундаментом економіки знань в Україні. При цьому держава і регіони повинні будуть надавати новоутвореним університетам проектно-цільове фінансування конкретних дослідно-освітніх програм. Спеціалізація та цілі цих закладів будуть чітко розподілені для досягнення максимального ефекту для країни в цілому. Новоутвореним університетам необхідно надати реальну автономію, засновану на адміністративній, економічній, навчально-методичній і науковій
самостійності. Автономізація університетів має супроводжуватися:
– введенням трирівневої системи підготовки спеціалістів(бакалавр – магістр –доктор), стандарти якої відповідають європейському формату й відміняють бюрократичний контроль над наукою та освітою;
– відмовою від переліку спеціальностей як механізму, що перешкоджає встановленню природних зв’язків ринку й освітніх закладів.
Таким чином, будуть створені умови для вільної дослідницької, освітньої й економічної діяльності університетів та перетворення їх у конкурентоспроможних учасників ринку економіки знань.
Одночасно Міністерство освіти і науки повинно стати єдиним державним органом управління, який створює сприятливі умови для розвитку науки і освіти в Україні, а також надійним партнером для самостійних наукових й освітніх установ усіх форм власності. В інших питаннях сфера науки і вищої освіти має регулюватися угодами між самими вузами.
У співробітництві держави й університетів особливу роль повинні відігравати національні й регіональні фонди розвитку науки і освіти. Ці органи, що об’єднують і координують інтереси вузів, держави й регіонів, будуть механізмом надання засобів для фінансування участі українських спеціалістів і студентів у регіональних, національних і міжнародних науково-освітніх програмам, спрямованих на фундаментальні й прикладні дослідження.