26 жовтня 2010 року у рамках Міжнародного екологічного форуму «Довкілля 2010» та VI Всеукраїнської конференції екологічної громадськості «Участь громадськості у формуванні та реалізації Стратегії національної екологічної політики та Національного плану дій з охорони довкілля» відбудеться презентація навчального посібника «Зелений пакет».
Під час презентації є можливість отримати посібник для подальшого використання у навчальних закладах.
Мультимедійний навчально-методичний комплекс «Зелений пакет», який адаптовано до українських реалій за ініціативи та фінансової підтримки ОБСЄ в Україні, було розроблено Регіональним екологічним центром для Центральної та Східної Європи у співпраці із низкою болгарських, угорських, польських, російських і українських фахівців у галузі освіти і охорони довкілля. В 15 країнах понад 22 тисяч вчителів пройшли підготовку з користування «Зеленим пакетом», понад 2,3 мільйони школярів застосовують його в навчанні.
Навчально-методичний комплекс «Зелений пакет» — частина екологічного освітнього проекту «Зелений пакет», розробку якого в Україні було підтримано Міністерством освіти і науки України за сприяння Координатора проектів Організації з безпеки та співробітництва в Європі (ОБСЄ) в Україні. Посібник рекомендовано Міністерством освіти і науки України для використання у загальноосвітніх навчальних закладах України (Наказ Міністерства освіти і науки України від 07.12.2009 року № 1/11-9999).
Комплекс «Зелений пакет» призначається, насамперед, для вчителів та учнів середніх загальноосвітніх навчальних закладів. Проте його можна використовувати також на інших рівнях освіти та під час проведення інформаційно-просвітницьких заходів щодо захисту довкілля, подій для преси.
Унікальний комплекс «Зелений пакет» включає «Посібник для вчителя з урочними планами», відеоколекцію, компакт-диск, гру «Дилеми» (картки для гри та посібник для вчителя).
Тематика всіх компонентів комплексу «Зелений пакет» є однаковою і наскрізно присутня по таким розділам:
1) Екологічні компоненти — повітря, вода, ґрунт та біологічне різноманіття.
2) Зовнішні загрози — урбанізація, шум, відходи та хімікати.
3) Діяльність людини — енергетика, транспорт, промисловість, сільське господарство, лісове господарство та туризм.
4) Глобальні виклики — зміна клімату, руйнування озонового шару, підкислення, моря і океани.
5) Цінності — етика і культура споживання, здоров’я та довкілля, права громадян та відповідальність за Землю в майбутньому.
Кожній екологічній темі відповідає один або кілька урочних планів. Плани побудовані таким чином, щоб надати користувачам інформацію про основні поняття, відповідні предмети, необхідні матеріали, час і місце, цілі та методологію. У вступі до кожного урочного плана подано основну інформацію за темою, рекомендації щодо пошуку додаткової інформації у відповідному розділі на компакт-диску. Ці пункти формують основу планів уроку, мають орієнтовний, а не обов’язковий характер. Вони призначені для стимулювання уяви вчителя і створення завдань і подій, подібних до запропонованих в залежності від конкретних потреб та здібностей учнів.
В кожному урочному плані вчитель може знайти Завдання для учнів (інформацію, схеми, вправи), зробити з них копії та роздати перед початком уроку.
Наприкінці Посібника для вчителя подано таблицю, в якій узагальнено інформацію про всі теми, урочні плани та їхню відповідність шкільним дисциплінам, рекомендовані фільми з відеоколекції «Зеленого пакета». Таким чином, користувачі «Зеленого пакета» можуть проводити уроки та різні види позакласного навчання, користуючись порадами в Посібнику для вчителя, візуалізувати їх за допомогою відеоматеріалів з відеоколекції, а також доповнити навчальній матеріал інформацією на компакт-диску або інформацією з рекомендованих Інтернет-сайтів.
Кожний урок має уніфіковану структуру. Плани проведення занять мають рекомендований, а не обов'язковий характер, щоб стимулювати уяву вчителя та творчий підхід. Вчитель може гнучко використовувати учбові плани, зважаючи на особливості та потреби конкретної групи.
Фактично, навчально-методичний комплекс «Зелений пакет» є «відкритим»: при потребі вчителі можуть розробити за його схемою власні урочні плани, доповнюючи та збагачуючи його. Окремі компоненти комплексу можна використовувати, в певній мірі, самостійно. |