Вы вошли как Гость | Группа "Гости"Приветствую Вас Гость | RSS | ГлавнаяМой профиль | Регистрация | Выход | Вход

Главная » 2015 » Июнь » 17 » ВІДБУВСЯ Круглий стіл зацікавлених сторін з обговорення результатів аналізу ситуації щодо забезпечення рівного права на воду та санітарію
18:58
ВІДБУВСЯ Круглий стіл зацікавлених сторін з обговорення результатів аналізу ситуації щодо забезпечення рівного права на воду та санітарію

4 червня 2015 року у приміщенні Орхуського центру Департаменту екології та природних ресурсів Запорізької облдержадміністрації відбувся Круглий стіл зацікавлених сторін з обговорення результатів аналізу ситуації щодо забезпечення рівного права на воду та санітарію в Запоріжжі та Запорізькій області.

Широке коло учасників – представники місцевих органів влади, громадських організацій, підприємств-постачальників послуг – обговорювали питання державного управління у сфері забезпечення рівного доступу до води та санітарії, скорочення географічної нерівності доступу до послуг водопостачання і водовідведення, підтримання прийнятних для всіх цін на послуги водопостачання та каналізації. 

Регіональний координатор мережевого проекту "Забезпечення рівного права на воду та санітарію", Андрій Єлькін, розповів про цілі, завдання, заходи та очікувані результати проекту. 

Він наголосив, що метою круглого столу є налагодження діалогу заінтересованих сторін з питань забезпечення рівного права на воду та санітарію в Запоріжжі та в Запорізькій області, включаючи обговорення проекту самооцінки «Аналіз ситуації із забезпечення рівного права на воду та санітарію у Запоріжжі: місцевий рівень» який підготували експерти Запорізької міської екологічної громадської організації «МАМА-86-Запоріжжя» із зацікавленими сторонами. 

Дискусія, що відбулася, стосувалася, зокрема, задовільності нормативно-правової бази у відповідної сфері, стану її дотримання і шляхів вдосконалення, інформування та залучення широкого кола заінтересованих сторін, зокрема, громадянського суспільства.

Лілія Кожокар, член робочої групи з проведення самооцінки, презентувала інструмент ситуаційного аналізу стану забезпечення рівного права на воду та санітарію в Запоріжжі та в Запорізькій області. Вона ознайомила учасників круглого столу з результатами громадського дослідження щодо  державного управління у сфері забезпечення рівного доступу до води та санітарії, скорочення географічної нерівності доступу до послуг водопостачання і водовідведення, підтримання прийнятних для всіх цін на послуги водопостачання та каналізації в Запоріжжі та в Запорізькій області. 

Для виконання робіт з підготовки самооцінки збиралася інформація шляхом інформаційних запитів на адресу управлінь та департаментів Запорізької обласної державної адміністрації та Запорізької міської ради, КП «Водоканал», ГУ Держсанепідслужби у Запорізькій області, Управління державної пенітенціарної служби у Запорізькій області, ГУ ДСНС Запорізькій області та інших заінтересованих сторін; використовувалися офіційні джерела, зокрема, нормативно-правові акти, звіти, програми, протоколи; аналізувалася статистична інформація щодо ВП та ВВ у Запоріжжі та області, збиралася інформація шляхом опитування експертів та зацікавлених сторін, мешканців міста. Все це дозволило заповнити інструмент - виставити бали, які характеризують аналіз ситуації щодо забезпечення рівного права. 

Ірина Розовенко, начальник відділу охорони водних ресурсів Департаменту екології та природних ресурсів Запорізької облдержадміністрації звернула увагу на деякі дані таблиці профілю регіону, які потребують додаткових уточнень. Зокрема, мова йшла про відомості, розпорядником яких є Департамент ЖКГ. Нажаль, саме цей депортамент в ході виконання самооцінки відмовляв експертам МЕГО "Мама-86-Запоріжжя" в наданні вичерпної інформації. 

Головний технолог КП "Водоканал", Олена Мельнікова, висловила незгоду з тезою про закритість підприємства. На її думку, не дивлячись на відмову підприємства в наданні запитуваної інформації експертам МЕГО "Мама-86-Запоріжжя, підприємство виконує вимоги законадавства України про інформаційну взаємодію з громадськостю та населенням: на сайті "Водоканалу" за підсумками місяця оприлюднюються дані про якість води , підприємство своєчасно реагує на жалоби, дзвінки споживачів послуг. 

Олена Мельнікова звернула увагу на деякі інші неточності, які на її думку містяться у короткій версії ситуаційного аналізу. 

Наталія Третьякова, начальник відділу по збуту КП "Водоканал", наголосила що якість питної води не залежить тільки від підприємства постачальника послуг. В Запоріжжі у великій мірі наявність шкідливих домішок у питній воді визначається застарілими водопровідними комунікаціями, які потребують реконструкції та модернізації. За словами пані Третьякової, відключень від системи водопостачання для споживачів в Запоріжжі немає. З іншого боку, підприємство практикує відключення від системи водовідведення та робить це з метою впливу на недбайливих боржників. 

Інна Ратушняк, провідний спеціаліст планового відділу КП "Водоканал", розповіла про тарифну політику підприємства в умовах нинішній економічної кризи. 

Оксана Дівєєва, заступник начальника управління з питань охорони здоров'я Запорізької міської ради, звернула увагу на наявність фінансування проектів модернізації інфраструктури водопостачання та водовідведення лікувальних закладів міста. За її словами, з бюджету було виділено більше мільйона гривен, що, на її думку, повинно бути відображено в ситуаційному аналізі. При цьому, у відповіді управління з питань охорони здоровя на запит МЕГО "Мама-86-Запоріжжя" вказується:
"В лікувально-профілактичних закладах та установах міста, які підпорядковані управлінню, державної політики та окремого державного фінансування для підтримки доступу до безпечної води не передбачено".

Надали пропозиції до проекту самооцінки й фахівці Головного управління Держсанепідслужби у Запорізькій області та ДУ «Запорізький обласний лабораторний Центр Держсанепідслужби України». Заслужений санітарний лікар України, Віктор Богдановський, зокрема, підкреслив значення мас-медійних текстів ЗМІ у формуванні об'єктивного сприйняття населенням показників якості питної води.

Отримувачам припиняється надання субсидій, якщо вони не оплачують рахунки за послуги водопостачання та водовідведення. Про це розповіла Галина Остапенко, заступник начальника управління соціального захисту населення Запорізької міської ради. Вона надала коментарі до розділу ситуаційного аналізу, який стосується вразливих верств населення. 

В ході круглого стола обговрювався проект резолюції. 

Інші відеозвіти Круглого стола:

Резолюція круглого столу зацікавлених сторін з обговорення результатів аналізу ситуації щодо забезпечення рівного права на воду та санітарію в Запоріжжі та Запорізькій області.

4 червня 2015 року у приміщенні Орхуського центру Департаменту екології та природних ресурсів Запорізької облдержадміністрації відбувся Круглий стіл зацікавлених сторін з обговорення результатів аналізу ситуації щодо забезпечення рівного права на воду та санітарію в Запоріжжі та Запорізькій області.

Круглий стіл мав на меті налагодження діалогу заінтересованих сторін з питань забезпечення рівного права на воду та санітарію в Запоріжжі та в Запорізькій області, включаючи обговорення проекту самооцінки «Аналіз ситуації із забезпечення рівного права на воду та санітарію у Запоріжжі: місцевий рівень» який підготували експерти Запорізької міської екологічної громадської організації «МАМА-86-Запоріжжя» із зацікавленими сторонами.  Широке коло учасників – представники місцевих органів влади, громадських організацій, підприємств постачальників послуг – обговорювали питання державного управління у сфері забезпечення рівного доступу до води та санітарії, скорочення географічної нерівності доступу до послуг ВП і ВВ, забезпечення доступу для вразливих та маргіналізованих верств населення, підтримання прийнятних для всіх цін на послуги водопостачання та каналізації. 

У роботі круглого столу взяли участь:

 

Багін О.С., Всеукраїнський екологічний рух «Хортицький форум», голова КР,

Богдановський В.В., ДУ «Запорізький ОЛЦ СЕСУ», заслужений санітарний лікар України,

Гуркова О.О., Департамент екології та природних ресурсів Запорізької облдержадміністрації, головний спеціаліст,

Дівєєва О.В., Управління з питань охорони здоров’я Запорізької міської ради, заступник начальника,

Єлькін А.В., МЕГО «Мама-86-Запоріжжя», директор, регіональний координатор проекту «ЗРПВС»,

Мельник О.В., КП «Водоканал», головний технолог,

Каткова І.І., Департамент екології та природних ресурсів Запорізької облдержадміністрації, заступник директора.

Кожокар Л.Д., МЕГО «Мама-86-Запоріжжя», член робочої групи проекту «ЗРПВС»,

Колеров О.І., ДУ «Запорізький ОЛЦ СЕСУ», завідувач відділення організації досліджень,

Лунєєва А.В., Департамент екології та природних ресурсів Запорізької облдержадміністрації, головний спеціаліст,

Остапенко Г.В., Управління соціального захисту Запорізької міської ради, заступник начальника,

Ратушняк І.В., КП «Водоканал», провідний спеціаліст,

Розовенко І.В., Департамент екології та природних ресурсів Запорізької облдержадміністрації, начальник відділу охорони водних ресурсів,

Романчук Р.В., ДЮЕГО «Республіка Мрія», інформаційний менеджер,

Третьякова Н.В., КП «Водоканал», заступник начальника управління по збуту,

Тулушев Є.О., Головне управління Держсанепідслужби у Запорізькій області, начальник відділу соціально-гігієнічного моніторингу,

Ходаріна М.О., Департамент екології та природних ресурсів Запорізької облдержадміністрації, головний спеціаліст,

Чигрін А.В. Департамент екології та природних ресурсів Запорізької облдержадміністрації, начальник управління,

Янько С.В., Департамент екології та природних ресурсів Запорізької облдержадміністрації, головний спеціаліст.

 

В процесі обговорення найважливіших питань щодо забезпечення рівного права на воду та санітарію, учасники круглого столу прийшли до наступних висновків:

В Україні рівне право на воду та санітарію лише декларується, але не прописане у конкретних програмах, відповідно не існує механізмів його дотримання, як і багатьох гарантованих Конституцією прав людини.

У досліджуваний період у Запоріжжі через узяття кредитів та підвищення тарифів загострилася проблема втрати рівного доступу до водопостачання та водовідведення, що наразі ігнорується державою та місцевою владою. Проблема має суто економічні причини і вирішується за умови підвищення життєвого рівня населення у державі.

Існуюча тарифна політика, яка дозволяє закладати у тариф втрати при транспортуванні, не є ефективною, необхідно прагнути до зниження нормативів до європейського рівня.

КП «Водоканал» регулярно звітує виконавчому комітету Запорізької міської  ради  щодо фактичної  собівартості послуг, щодо аналізу витрат в порівнянні з діючими тарифами, щодо руху грошових коштів, щодо виконання фінансового плану підприємства  тобто територіальна громада здійснює  контроль  над всіма  економічними та фінансовими  процесами підприємства через своїх представників - міську раду та її уповноважений орган виконавчий комітет. При цьому, відмічалися випадки, які свідчать про те, що є проблема із контролем бюджету, визначення фактичної собівартості послуг запорізького КП «Водоканал» та звітами перед громадою Департаменту ЖКГ Запорізької міської ради.

При існуючих особливостях отримання субсидій населенням подальше підвищення тарифів на житлово-комунальні послуги, зокрема на водопостачання та водовідведення, може призвести до зростання кількості боржників і проблем самих постачальників послуг.

Державні та регіональні програми щодо покращення якості питного водопостачання фінансуються погано, а кошти витрачаються із порушеннями, що відзначає Рахункова палата.

Функції Держсанепідслужби суттєво обмежені державою у середині 2014 р. Перевірки фактично заборонені, санітарно-гігієнічний моніторинг у окремих установах, організаціях, на підприємствах не робиться, тож дані про якість води обмежені. При цьому, лабораторний контроль якості питної води продовжується – він організований на базі лабораторій ДУ «Запорізький ОЛЦ ДСЕСУ».

Коштів на скорочення географічної нерівності доступу до води та санітарії між міським та сільським населенням у Державному та місцевому бюджетах виділяється недостатньо, хоча стан забезпечення питною водою у Запорізькій області поступово покращується, але коштів на реконструкцію систем водо забезпечення критично не вистачає, що призводить до значних втрат – 32,7% при транспортуванні. Більшість користується привізною водою.

 

Враховуючи необхідність якнайшвидшого вирішення зазначених питань учасники круглого столу пропанують:

 

Місцевій владі

  • створити єдиний центр розпоряджень та відкриту базу даних з питань забезпечення рівного права на воду та санітарію для мешканців міста та області,
  • узгодити та затвердити єдині статистичні дані та інші показники, які характеризують стан забезпечення рівного права на воду та санітарію,
  • забезпечити умови для дієвої системи громадського контролю та системної підзвітності підприємств постачальників відповідних послуг щодо реалізації тарифної політики у сфері водопостачання та водовідведення, в процесі прийняття інших важливих рішень, зокрема, стосовно фінансування проектів модернізації інфраструктури водопостачання та водовідведення.
  • розробити, з урахуванням поетапного впровадження, проекти реконструкції водопровідних споруд і мереж міста Запоріжжя.
  • перерозподілити фінансування і виділити кошти на заміну трубопроводів у лікувально-профілактичних та навчальних закладах міста та області, які цього потребують,
  • передбачити кошти на достатній лабораторний контроль якості води «на крані», на оновлення дослідницького обладнання державних сертифікованих лабораторій, на комплектування оптимального штату фахівців санітарно-епідеміологічних служб,
  • передбачити кошти на потреби встановлення обладнання доочищення води у найбільш проблемних місцях з урахуванням термінів експлуатації мереж водопостачання та водовідведення.
  • при розробці та затвердженні програм, які стосуються доступу до безпечної питної води та санітарії, враховувати потреби вразливих та маргіналізованих верств населення.

Державній владі

  • створити стратегію модернізації житлово-комунальної сфери, презентувати національний план дій реалізації стратегії у сфері ЖКГ з урахуванням вимог міжнародного протоколу про воду і здоров’я , стимулювати енергозбереження та зниження видатків водопровідно-каналізаційних підприємств. 

 

Регіональний координатор мережевого проекту «Забезпечення рівного права на воду та санітарію»,

Андрій Єлькін.

За дорученням учасників круглого столу. 

Категория: Новости - Вестник Мечты | Просмотров: 484 | Добавил: rm | Теги: МАМА-86-Запоріжжя, Круглий стіл, санітарія, питна вода | Рейтинг: 5.0/1
Всего комментариев: 0
avatar

Меню сайта

Журнал "Вісник Мрії" є періодичним виданням ГО «Дитячо-юнацька екологічна громадська організація «Республіка Мрія», яка з 10 листопада 2013 року як асоційований член увійшла в мережу Всеукраїнської екологічної громадської організації «МАМА-86».  Про ВЕГО "МАМА-86"

Форма входа

Поиск

Новые комментарии

Ссылка на сборник