Вы вошли как Гость | Группа "Гости"Приветствую Вас Гость | RSS | ГлавнаяМой профиль | Регистрация | Выход | Вход

Главная » 2019 » Апрель » 4 » АУП продовжує об’єднувати медіаосвітній рух на пострадянському просторі. Медіаосвітяни обговорили перспективи
08:29
АУП продовжує об’єднувати медіаосвітній рух на пострадянському просторі. Медіаосвітяни обговорили перспективи

Сьогодні ми живемо в умовах, коли те, що ми називаємо мас-медіа, має здатність продукувати маніпулятивний контент і впроваджувати у свідомість задані смисли. Що робити в цих умовах? Які компетенції важливо формувати, щоб захистити нинішнє та майбутні покоління від небезпечних впливів. 

В рамках Сьомої міжнародної науково-методичної конференції «Сучасний простір медіаграмотності та перспективи його розвитку» (Київ, 21-22 березня 2019 року) обговорювалися саме ці питання. . 

Делегати конференції – освітяни, науковці, медіапедагоги з інших країн Європи, представники неурядових організацій, журналісти – у своїх виступах фокусувалися на поточних проблемах, прогнозували можливі сценарії подальшого розвитку системи медіаосвіти на пострадянському просторі, формулювали рекомендації. 

Президент Академії української преси, професор Валерій Іванов, привітав делегатів. Він підкреслив, що людство, на сьогоднішній момент, накопичило величезну кількість інформації. Вміння, як розпорядитися цими знаннями і відібрати їх для вирішення своїх практичних завдань стає все більш актуальним. І тут критичне мислення і медіаграмотність стають провідними життєвими компетенціями сучасної людини.

 

Оскільки, як каже Президент АУП,  «… в майбутньому кількість даних буде тільки збільшуватися, запити суспільства на навчання медіаграмотності буде все більше зростати», дуже важливо розвивати зв’язки, вибудовувати стратегії об’єднання зусиль в цьому напрямку.

Валерій Іванов підкреслив роль партнерів АУП - DW Akademie, яка протягом тривалого часу підтримує освітні медіа-ініціативи не тільки в Україні, але й в багатьох країнах східної Європи. 

Вадим Карандій, заступник Міністра освіти і науки України, Маргарита Захарчук, локальний координатор DW Akademie в Україні, і Аннетте Пьолькінг, керівник відділу преси Федеративної Республіки Німеччина виступили перед делегатами зі своїми вітальними промовами.. 

 

 

Для медіаосвітян важливо було зрозуміти з чим саме вони мають справу. Що це за нові інформаційно-комунікаційні умови. Як нині функціонують сучасні мас-медіа. Чи можливо в цих нових умовах залишатися журналістами-професіоналами та відмовлятися від пропаганди. Для розуміння цих аспектів відбулася панельна дискусія  «Українська журналістика перед викликами пропаганди», спікерами якої  були відомі журналісти України — Сергій Томіленко, голова Національної спілки журналістів, заслужений журналіст України, голова Комісії з журналістської етики, голова правління ГО «Громадське радіо» Андрій Куликов, Олексій Мацука, засновник та головний редактор сайту «Новости Донбаса» та «Суспільне телебачення Донбасу», Володимир Мостовий, фундатор Комісії з журналістської етики, засновник газети «Дзеркало тижня».

Щоб дізнатися про позицію авторитетів журналістської справи, дивіться відео Ресурсного центру ШМХ «ВМ-НФ».  

 

 

Змістовну оцінку досягненням впровадження медіаграмотності в Україні надали спікери не менш цікавої для учасників панелі «Медіаграмотність в Україні сьогодні», а саме: Директор Internews в Україні Джиліан МакКормак, Директор IREX в Україні Мехрі Дракман, менеджер медіаосвітніх програм АУП Оксана Волошенюк. 

 

Вони наголошували, що в епоху «розумних» технологій, інновацій, wifi, планшетів, смартфонів, ноутбуків, соціальних мереж і всього іншого, кожен громадянин стає журналістом, який повинний озброюватися відповідальністю при виробництві або поширенні інформації. 

Мехрі Дракман, наприклад, вказала, що 64% людей займаються  шеррінгом неперевірених і фейкових повідомлень. І лише 1% з 40 % перевіряє інформацію, перед тим, як її поширити і поділитися в мережі.

Регіональні представники і координатори освітніх програм по медіаграмотності звітували про досягнення на рівні своїх регіонів. Делегати Конференції дізналися про те, як активно розвивається медіаосвітній рух в Україні та на які проблеми треба звернути першочергову увагу. 

 

 

 

Відбулася презентація нового практичного посібника з медіаграмотності для мультиплікаторів, який випустила Академія української преси за підтримки DW Akademie.

Було цікаво дізнатися про мету, зміст цього видання, про методи та дослідницькі зусилля авторів –  доктора педагогічних наук, професора, керуючого  партнера Академії української преси Тетяни Іванової, медіатренера, завідувача кафедри журналістики Донецького національного університету імені Василя Стуса Олени Тараненко, медіатренера, викладача Інституту журналістики КНУ імені Тараса Шевченка Андрія Юричко, журналіста, засновника фактчекінгового проекту «Без брехні» Олександра Гороховського.  

Як розповіла Тетяна Іванова,  «У посібнику представлені вправи і методики, які сприяють формуванню конкретних навичок із медіаграмотності, а також, методики і тести, які дозволяють діагностувати і коригувати кожному, хто підвищує свій рівень медіаграмотності».

Про розвиток та перспективи медіаграмотністі у пострадянських країнах учасники конференції дізнавалися від  Тамари Мацкевич, заступниці голови Товариства Білоруської школи (Мінськ, Республіка Білорусь), Нуне Саркісян, виконавчого директора Центру медіа ініціатив Вірменія (Єреван, Вірменія), Гульнари Асанбаєвої, регіонального радника з медіаграмотності Представництво Internews в Центральній Азії (Алмати, Казахстан), Галії Ібраєвої, професора факультету журналістики Казахського національного університету імені аль-Фарабі (Алмати, Казахстан), Лілії Цуркан, викладача кафедри журналістики Державного педагогічного університету імені Іона Крянге (Кишинів, Молдова), Анети Гонца, викладача Державного Молдавського Університету департаменту Комунікації і Теорії інформації (Кишинів, Молдова), Софі Чхаідзе, медіа-аналітика Фонду розвитку ЗМІ (Тбілісі, Грузія).

Зарубіжні гості Конференції, як представники пострадянських держав, в яких процеси демократизації та громадянського суспільства відбуваються з різною інтенсивністю, підкреслювали, що боротьба за свої інформаційні права, право на доступ до об’єктивної інформації, вміння добути і проаналізувати цю інформацію — є саме тими компетентностями громадян, розвиток яких на пострадянському просторі залишається актуальним з точки зору можливостей мінімізації впливів пропаганди та маніпуляцій. Саме тому, щоб протистояти негативним явищам в інформаційному середовище, представники всіх демократичних сил і співтовариств медіаграмотних людей, повинні діяти, залучаючи усі існуючі ресурси задля побудови самодостнього інформаційного суспільства. 

Дуже багато робиться сьогодні в Україні для впровадження повноцінної системи медіаосвіти. АУП підкреслює також важливість підримки цих процесів з боку Програми У-Медіа.

Зокрема в рамках Конференції були представлені наступні наробки: «Медіаграмотність у початковій школі: посібник для вчителя» (авторський  колектив у складі викладачів-практиків: Інни Іванової, Антоніни Кожанової (Дніпропетрощина), Галини Дегтярьової, Валерії Голощапової, Олени Шкребець ( Харьківщина), Оксани Ганик і Галини Пизи ( Львівщина); «Книжка у світі медіа: Програма факультативного курсу для закладів загальної середньої освіти. 5–7 клас. Розроблення занять» Галини Дегтярьової, Олени Кукленко, Олени Білик, й «Українська історія в кінофільмах: посібник для вчителя» Сергія Тримбача, Людмили Новікової, Оксани Волошенюк та Олександра Мокрогуза.

Ділилися досвідом впровадження медіаосвіти на Конференції також педагоги Запорізького НВК №19 Андрій Єлькін і Надія Мандзій. Саме  ЗНВК №19 почав впроваджувати медіаграмотність у структурі проекту «ВМ-НФ» ще у 2008 році. Андрій Єлькін доповідав з теми "Video Production та методи підвищення медіаграмотності в структурі Шкільного медіахолдингу". Він розповів про модель масової медіаосвіти «Вісник Мрії - Новий Формат», про десятирічний шлях колективу ентузіастів до сталої системи формування медіаграмотності в межах навчального закладу, порівнював досвід школи-комплексу з Європейськими медіаосвітніми практиками, розповідав, як можна формувати медіаграмотність в ході створення аудіовізуального контенту, про навчальні етапи застосування методів ознайомлення учнів з ризиками схильності до небезпечних впливів. 

 

 

Матеріали з конференції можете завантажити за посиланням:  https://drive.google.com/open?id=1Q2bZ2vrYqN102zhi4gjzuYX7kFNdQ1Ew 

Нагадуємо, що у 2011 році  Академія української преси в партнерстві з Міністерством освіти і науки України за підтримки Програми У-Медіа Інтерньюс-Нетворк та Міжнародного фонду «Відродження» започаткувала Першу міжнародну конференцію з медіаосвіти і медіаграмотності «Практична медіаграмотність: міжнародний досвід та українські перспективи». За 7 років конференція пройшла шлях споріднений шляху медіаосвіти в українському суспільстві: від педагогічної інновації до життєво необхідної навички особистості. Відповідно і коло її учасників розширилося, охопивши не лише медіапедагогів, а й бібліотекарів, громадських активістів, науковців, медіаекспертів та журналістів.

За 7 років 1186 учасників обмінялися 565  доповідями і майстер-класами.

Категорії учасників: співробітники дошкільних закладів освіти, вчителя початкової та середньої школи, керівники ЗО, викладачі ОІППО і педагогічних вишів, бібліотекарі, громадські активісти, співробітники закладів позашкільної освіти, представники закладів міського самоврядування.

Проведення конференції традиційно шість років підтримувала Програма У-Медіа Інтерньюс Нетворк. В різні роки долучалися DW Akademie, Програма МАТРА Посольства Нідерландів в Україні, ІRЕХ та інші. У 2019 – ініціатором проведення став DW Akademie, яка у 2018 році розгорнула масштабну програму підготовки тренерів із медіаграмотності для дорослого населення.

 
 

Категория: Новости - Вестник Мечты | Просмотров: 1275 | Добавил: rm | Теги: конференція, Медіаграмотність, медіаосвіта, АУП | Рейтинг: 5.0/1
Всего комментариев: 1
avatar
0
1
Цей рух вже не зупинити. Але дуже важливо залучати якомого більше зацікавлених представників освітньої сфери. 
Приємно відзначити, що саме у Запоріжжі здійснюються ефективні кроки у напрямку розвитку медіаосвіти. Про це свідчить Міжнародний педагогічний саміт, який відбувся у 2019 році та був присвячений питанням розвитку медіаграмотності.
avatar

Форма входа

Поиск

Новые комментарии

С начала мира

Когда мы вместе
Скрипка, Виолончель, Фортепиано, Хор, Top 40, EDM, Epic Drops, Heavy Bass Bri

Иди к своей мечте 
эмбиент, хард-рок, мощный, эмоциональный, мрачный, глубокий, загадочный


Друзья сайта

Статистика


Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Flag Counter